Algemene Verkoopvoorwaarden TAKK Solutions B.V.

 

Gebruiker van deze algemene voorwaarden is:

TAKK Solutions B.V., statutair gevestigd te Terneuzen en aldaar kantoorhoudende te (4538 AN) Terneuzen aan de Mr. F.J. Haarmanweg, ingeschreven in de Kamer van Koophandel onder nummer 64422046, met btw-nummer NL855659567B01 en als e-mailadres: info@takksolutions.nl en telefoonnummer 0623510425

 

Artikel 1 Algemeen

  1. TAKK Solutions B.V. zal hierna als “Verkoper” worden aangeduid en de wederpartij als “Koper”.
  2. Onder “schriftelijk” wordt in deze algemene voorwaarden verstaan: per brief, per e‑mail, per fax of enige andere wijze van communicatie die met het oog op de stand ter techniek en de in het maatschappelijk verkeer geldende opvattingen hiermee gelijk gesteld kan worden.
  3. Als één of meer bepalingen van deze algemene voorwaarden niet geldig zijn, laat dat de geldigheid van overige algemene voorwaarden onverlet.
  4. Bij een discrepantie of strijdigheid tussen deze algemene voorwaarden en een vertaalde versie van deze algemene voorwaarden, geeft de interpretatie van de Nederlandse versie de doorslag.
  5. Bij discrepantie of strijdigheid tussen deze algemene voorwaarden enerzijds en de offerte en/of het contract anderzijds, prevaleert de tekst van het contract. Als die discrepantie of strijdigheid er niet is, vullen deze algemene voorwaarden de offerte en het contract aan en maken deze daar onlosmakelijk onderdeel van uit.
  6. Het staat Verkoper vrij de inhoud van haar algemene voorwaarden te allen tijde te wijzigen op grond van veranderende marktomstandigheden, wetgeving of rechtspraak. In die situatie heeft de Koper het recht de overeenkomst waarvan de algemene voorwaarden onderdeel uitmaken, op te zeggen. Dit opzeggingsrecht komt te vervallen na ommekomst van twee weken nadat de Verkoper de Koper er van in kennis heeft gesteld dat de algemene voorwaarden zijn gewijzigd. De gewijzigde algemene voorwaarden vervangen automatisch de laatst van toepassing zijnde algemene voorwaarden en worden kosteloos op verzoek van de Koper toegezonden.
  7. Wanneer door Verkoper gedurende korte of langere tijd al dan niet stilzwijgend afwijkingen van deze Voorwaarden zijn toegestaan, laat dat zijn recht om van Koper alsnog directe en strikte naleving van deze Voorwaarden te eisen onverlet. Koper kan nimmer enig recht doen laten gelden op grond van het feit dat Verkoper Koper niet strikt aan deze algemene voorwaarden heeft gehouden.

 

Artikel 2 Offertes en aanbiedingen

  1. Een offerte of aanbieding van de Verkoper vervalt, indien het product waarop de offerte of de aanbieding betrekking heeft, ook nadat de offerte of de aanbieding is geaccepteerd, niet meer beschikbaar is. In dat geval is de Verkoper wel gehouden om dat onverwijld aan de Koper mede te delen. Als Verkoper aan deze eis van onverwijldheid voldoet, is hij jegens de Koper niet aansprakelijk voor de door Koper geleden schade.
  2. Mondelinge offertes van de Verkoper blijven zeven dagen na de offertedatum geldig. Schriftelijke offertes blijven zeven dagen na offertedatum geldig, tenzij Verkoper de nog niet aanvaarde offerte eerder intrekt.
  3. De Verkoper kan niet aan zijn offerte worden gehouden, indien de Koper redelijkerwijs kan begrijpen dat de offerte, dan wel een onderdeel daarvan, een kennelijke vergissing of verschrijving bevat.
  4. De in een offerte van de Verkoper vermelde prijzen zijn inclusief BTW, invoerrechten, transportkosten, belastingen en andere heffingen van overheidswege, eventuele in het kader van de koopovereenkomst te maken kosten, daaronder begrepen verzend- en administratiekosten.
  5. Indien de Verkoper aan de koper documentatie, een afbeelding, monster of model ter zake het te kopen product toont of verstrekt, dan geschiedt dit slechts bij wijze van aanduiding zonder dat het gekochte product daaraan behoeft te beantwoorden, behoudens indien en voor zover partijen uitdrukkelijk het tegendeel overeenkomen.
  6. Het te leveren product beantwoordt aan de koopovereenkomst, indien het overeenstemt met de specificaties die de Verkoper met de Koper overeenkomt.
  7. De Verkoper heeft het recht om een product met een andere herkomst te leveren, indien dit kwalitatief gelijk of beter is dan de overeengekomen kwaliteit.
  8. Indien zich tussen de datum van het sluiten van de koopovereenkomst en de levering van de gekochte producten voor de Verkoper (kost)prijsverhogende omstandigheden voordoen als gevolg van wet- en regelgeving, valutaschommelingen, prijswijzigingen bij de door de Verkoper ingeschakelde derden of toeleveranciers of wijzigingen in de prijzen van de benodigde materialen, grondstoffen e.d., is de Verkoper gerechtigd de overeengekomen prijs dienovereenkomstig te verhogen. In een dergelijk geval is Koper gerechtigd om uiterlijk binnen tien dagen nadat hem is medegedeeld dat de prijs zal worden verhoogd, de koopovereenkomst onverwijld schriftelijk te ontbinden, zonder dat hij recht heeft op schadevergoeding. Een wettelijke prijsverhoging, bijvoorbeeld door verhoging van de omzetbelasting, levert geen grond op voor ontbinding.

 

Artikel 3 Weigeren aanbod

  1. De Verkoper heeft het recht om in de periode tussen de offerte en de aanvaarding daarvan zonder opgave van redenen de offerte in te trekken. Een dergelijke weigering geeft Koper nimmer enig recht op schadevergoeding.

 

Artikel 4 Inschakeling derden

  1. Indien de uitvoering van de koopovereenkomst dit volgens de Verkoper vereist, mag hij bepaalde handelingen door derden laten verrichten.

 

Artikel 5 Gegevens en informatieverstrekking

  1. Koper is gehouden om alle informatie die nodig is voor het uitvoeren van de koopovereenkomst tijdig aan Verkoper ter beschikking te stellen. Hierbij kan worden gedacht aan de afmetingen van het gewenste product(en) en het adres waar deze geleverd moet(en) worden.
  2. Koper staat in voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de doorgegeven informatie. Dit geldt ook voor informatie die namens Klant wordt aangeleverd.
  3. In het geval Koper onjuiste of niet tijdig informatie doorgeeft en de koopovereenkomst hierdoor niet (geheel) kan worden uitgevoerd of hierdoor vertraging ontstaat, komen de eventuele extra kosten die daaruit voortvloeien voor rekening van Koper. Ook de schade die Verkoper lijdt omdat Koper zich niet uit de verplichtingen uit deze bepaling heeft gehouden, komt voor rekening van Koper.

 

Artikel 6 Levering

  1. Een tussen de Verkoper en de Koper overeengekomen tijdstip van levering respectievelijk een overeengekomen leveringstermijn, is voor Verkoper niet fataal. De Verkoper raakt slechts in verzuim nadat hij, met inachtneming van het hierna bepaalde, in gebreke is gesteld. Deze ingebrekestelling dient een redelijke termijn te bevatten waarbinnen Verkoper alsnog aan zijn verplichting kan voldoen.
  2. Indien Verkoper is gehouden om het verkochte product op zijn eigen bedrijfsterrein te laden op het voertuig dat voor het vervoer van het product gebruikt wordt, is de juridische levering voltooid op het moment dat de goederen in het voertuig staan. Het vervoer geschiedt vervolgens voor rekening en risico van de koper. Ook als de Verkoper de vervoerder heeft ingeschakeld of de koper behulpzaam is geweest bij de keuze van de vervoerder, blijft het bovenstaande van toepassing.
  3. Indien de verkochte producten op verzoek van de Koper door de Verkoper bij Verkoper of bij een derde worden opgeslagen, geschiedt zulks voor rekening en risico van de Koper.
  4. Het risico van de verkochte producten is voor de Koper vanaf het moment van de juridische levering als bedoeld in lid 2 van dit artikel. Indien de Koper in gebreke blijft met een handeling waarmee hij aan de levering moet meewerken, is hij vanaf dat ogenblik in verzuim en is het risico van de producten vanaf dat moment voor Koper.

 

Artikel 7 Betaling en incasso

  1. Indien niet anders schriftelijk is overeengekomen, dient betaling van de factuur door de Koper te geschieden binnen 30 dagen na factuurdatum. Verkoper is gerechtigd een aanbetaling van 35% van het totaal in rekening te brengen factuurbedrag te eisen, na gehele betaling waarvan Verkoper pas is verplicht aan haar leveringsverplichtingen te voldoen.
  2. Koper kan de verschuldigde bedragen op de volgende wijzen voldoen:

    • Vooruitbetaling;
    • Contant, mits gepast. Verkoper accepteert geen bankbiljetten van € 100,00 of hoger. Bij bedragen hoger dan € 2.500,00 is Verkoper verplicht dit bij de bevoegde autoriteiten te melden;
    • Pinnen;
    • Overboeken naar RABOBANK NL17 RABO 0309.9789.63 t.n.v. TAKK Solutions B.V. te Terneuzen.
  3. De door of namens de Koper verrichte betalingen worden steeds eerst in mindering gebracht op andere vorderingen dan die waarvoor de Verkoper haar eigendomsvoorbehoud geldend kan maken. Vervolgens worden betalingen het eerst in mindering gebracht op alle verschuldigde kosten, daarna op alle verschuldigde renten en tot slot, op de (telkens oudste) hoofdsom.
  4. De Koper heeft niet het recht om de door hem aan de Verkoper verschuldigde betalingen te verrekenen met tegenvorderingen. Ook heeft de Koper niet het recht om zijn betaling(en) op te schorten.
  5. Zodra de Koper de in lid 1 van dit artikel bedoelde betaaltermijn ongebruikt laat verstrijken, geraakt hij van rechtswege in verzuim en wordt hij over het openstaande bedrag aan de Verkoper een rente verschuldigd van 1% per maand, waarbij een gedeelte van een maand als een gehele maand wordt aangemerkt, tot aan de dag der algehele voldoening. Indien de Verkoper de koopovereenkomst ontbindt, is de Koper deze contractuele rente eveneens verschuldigd over de op de Koper rustende ongedaanmakingsverbintenis alsook over de schade die de Verkoper als gevolg van deze ontbinding lijdt, te rekenen vanaf het moment van de ontbinding tot het moment dat deze schade volledig is vergoed.
  6. Indien de Verkoper een vordering op de koper uit handen geeft, is de Koper de daadwerkelijk door de Verkoper gemaakte buitengerechtelijke kosten verschuldigd, zulks met een minimum van 10% van het openstaande bedrag.

 

Artikel 8 Eigendomsvoorbehoud

  1. Alle leveringen geschieden onder eigendomsvoorbehoud. De Verkoper blijft eigenaar van de door hem verkochte zaken totdat de prijs en de eventueel daarover verschuldigde rente en buitengerechtelijke kosten volledig zijn voldaan.
  2. De Koper mag de onder eigendomsvoorbehoud vallende zaken niet vervreemden of laten strekken tot zekerheid van andere vorderingen dan die van de Verkoper.
  3. Voor het geval de Verkoper haar in dit artikel aangeduide eigendomsrechten buiten Nederland wil uitoefenen, zal de wederpartij hieraan alle redelijke medewerking verlenen, hetgeen mede inhoudt het eventueel vervullen van nadere formele (rechts)handelingen die nodig zijn om dit eigendomsvoorbehoud te gelde te kunnen maken. De koper machtigt hierbij de Verkoper onherroepelijk om deze formaliteiten te vervullen.
  4. De Koper verleent hierbij aan de Verkoper een onherroepelijke machtiging om de bedrijventerreinen en de opslagruimten van de Koper te betreden, teneinde de Verkoper in staat te stellen haar eigendomsvoorbehoud te kunnen effectueren.
  5. Indien de Koper in België gevestigd is, is onverminderd het bepaalde in artikel 17 lid 1, op alleen dit eigendomsvoorbehoud Belgisch recht van toepassing. Ingeval van niet-betaling op de vervaldag, is de koopovereenkomst zonder verdere aanmaning of ingebrekestelling dan ontbonden en blijven de geleverde zaken eigendom van Verkoper. De risico’s daarentegen blijven voor rekening van de Koper. Eventueel betaalde voorschotten kan de Verkoper behouden om deze te verrekenen met de schade die hij lijdt als gevolg van de wanprestatie van de Koper.

 

Artikel 9 Niet afnemen producten

  1. Indien Koper, om wat voor reden dan ook, de gekochte producten niet afneemt of minder producten dan de overeengekomen hoeveelheid afneemt, is Koper – na door Verkoper gesommeerd te zijn om binnen een termijn van tenminste zeven (7) dagen de overeenkomst alsnog na te komen en (dus) de gekochte producten alsnog af te nemen – in verzuim. In dat geval is (i) Verkoper niet langer gehouden de niet afgenomen producten aan koper te leveren en (ii) blijft Koper gehouden tot nakoming in die zin dat hij dan nog steeds de volledige koopsom van de (ook) niet afgenomen producten aan Verkoper dient te betalen. Koper kan in dat geval geen aanspraak maken op vermindering van de koopsom, ook niet indien Verkoper kosten heeft bespaard of die producten nog aan een derde partij heeft kunnen verkopen. Alle additionele schade als gevolg van het niet afnemen van deze producten – zoals bijvoorbeeld de kosten van opslag, vernietiging etc. – komen voor rekening van Koper.

 

Artikel 10 Overmacht; Act of God, onvoorziene omstandigheden etc.

  1. Naast hetgeen volgens het Nederlandse recht onder overmacht wordt verstaan, kan de Verkoper hier in elk geval een beroep op doen als er sprake is van één of meer van de hierna te noemen omstandigheden die aan tijdige en/of correcte levering door de Verkoper in de weg staan: overheidsmaatregelen, bedrijfsstoringen door brand, inbraak, sabotage, uitval van elektriciteit, internet- of telefoonverbindingen of activiteiten van hackers, storingen in de productie, overmacht bij een leverancier van de Verkoper, faillissement/ontbinding van een leverancier van de Verkoper, een pandemie, epidemie of ziekte, oorlog, stakingen, Act of God, natuurverschijnselen, (natuur)rampen, wegblokkades, ongevallen, alsmede import en export belemmerende maatregelen.
  2. Naast het bovenstaande en hetgeen volgens de Nederlandse wet en jurisprudentie als overmacht geldt, gelden als zodanig alle van buitenaf komende oorzaken, voorzien of niet-voorzien, waarop de Verkoper geen invloed kan uitoefenen, die verhinderen dat de Verkoper aan haar verplichtingen kan voldoen.
  3. De Koper komt geen beroep toe op overmacht of onvoorziene omstandigheden indien als gevolg van welk virus, epidemie of pandemie dan ook of een oorlog, de marktomstandigheden verslechteren. Ook de gevolgen van overheidsmaatregelen die genomen worden ter bestrijding van dit virus, epidemie of pandemie of een oorlog, rechtvaardigen voor de Koper geen beroep op overmacht of onvoorziene omstandigheden. Daarnaast komt de Koper ook geen beroep op overmacht of onvoorziene omstandigheden toe indien sprake is van prijsstijgingen van grondstoffen, energie of vervoer die ertoe leiden dat ongewijzigde instandhouding van de overeenkomst bezwaarlijk voor de Koper is.
  4. Indien de overmachtstoestand langer duurt dan zestig (60) kalenderdagen hebben zowel Verkoper als Koper de mogelijkheid om de koopovereenkomst schriftelijk te ontbinden, waarna beide partijen ontheven zijn van hun verplichtingen jegens elkaar, eventueel reeds verrichte betalingen zullen worden gerestitueerd en partijen over en weer jegens elkaar niet schadeplichtig zijn.

 

Artikel 11 Aansprakelijkheid
  1. De Verkoper is uitsluitend aansprakelijk voor directe schade. Iedere aansprakelijkheid van de Verkoper voor gevolgschade of indirecte schade, zoals bedrijfsschade, winstderving en/of geleden verlies, vertragingsschade en/of personen- of letselschade, is uitdrukkelijk uitgesloten.
  2. Indien de Verkoper aansprakelijk is voor door de Koper geleden schade, is de schadevergoedingsplicht van de Verkoper altijd beperkt tot maximaal de koopprijs van het verkochte product dan wel tot het bedrag dat eventueel door de verzekeraar van de Verkoper in het voorkomende geval wordt uitgekeerd. Het laagste maximum geldt.
  3. De Koper vrijwaart de Verkoper voor eventuele aanspraken van derden die in verband met de uitvoering van de overeenkomst ontstaan.
  4. Onverminderd het bepaald in artikel 12 lid 1, moet koper uiterlijk binnen een maand nadat hij bekend is geworden met of bekend had kunnen zijn met de door hem geleden schade, de Verkoper hiervoor in rechte aanspreken, zulks op straffe van verval van de schadeclaim.
  5. Verkoper is niet aansprakelijk voor schade als gevolg van verkeerde maatvoering indien Koper zelf de kozijnen heeft ingemeten en/of indien Koper zelf verantwoordelijk is voor het aanleveren van de juiste maten.
  6. Verkoper is niet aansprakelijk voor schade als gevolg van fouten gemaakt bij de montage/demontage en/of afwerking bij de montage/demontage van de gekochte producten, indien (één van) voornoemde handelingen door of in opdracht van Koper zelf zijn uitgevoerd.
  7. Verkoper is niet aansprakelijk voor enige schade die voortvloeit uit het niet tijdig en/of volledig door Verkoper hebben ontvangen van schriftelijke mededelingen van Koper ten gevolge van het gebruik van internet of enig ander digitaal communicatiemiddel.

 

Artikel 12 Onderzoek en reclame

  1. De Koper is verplicht de geleverde producten onmiddellijk na ontvangst te (doen of laten) controleren. De Koper moet onderzoeken of de kwaliteit en/of kwantiteit van het geleverde product overeenstemt met hetgeen is overeengekomen en het geleverde product voldoet aan de overige eisen die de Verkoper en de Koper zijn overeengekomen. Eventueel geconstateerde gebreken dienen binnen twee (2) dagen na hiervoor bedoelde ontvangst schriftelijk door de Koper aan de Verkoper te worden gemeld, waarna Verkoper zo snel mogelijk op de klachten zal reageren. Indien de Koper niet (tijdig) controleert of geconstateerde gebreken niet (tijdig) meldt, heeft hij geen recht meer om te reclameren en vervallen zijn rechten.
  2. Indien de Koper een gebrek aan de producten ontdekt, is hij, op straffe van verval van zijn rechten, niet meer gerechtigd om de betreffende producten te bewerken of te verwerken. De Koper zal dan aan de Verkoper de gelegenheid bieden om de producten onverwijld te (laten) keuren. Bij dispuut over (de aanwezigheid, de aard en de omvang van) het gebrek, zijn beide partijen gehouden om onverwijld mee te werken aan de inschakeling van een onafhankelijke deskundige met de opdracht de litigieuze partij te onderzoeken en te keuren en een keuringsrapport op te stellen. De partij die (hoofdzakelijk) door de deskundige in het ongelijk is gesteld, draagt de kosten van de deskundige. Indien de Koper niet meewerkt aan een onverwijlde keuring, vervalt zijn recht op reclameren.
  3. Tijdig reclameren ontslaat de Koper niet van zijn betalingsverplichtingen jegens de Verkoper. De koper verliest zijn recht om over de kwaliteit van het geleverde product te reclameren, indien hij – in strijd met artikel 7 lid 4 – zijn betalingsverplichting opschort of tot verrekening overgaat.
  4. Indien (i) op juiste gronden en tijdig is gereclameerd en (ii) na onderzoek vaststaat dat de producten gebrekkig zijn, zal de Verkoper – zulks ter keuze van haar - zorgdragen voor aflevering van het ontbrekende, vervanging, herstel of betaling van vervangende schadevergoeding aan Koper. De Koper zal in dat geval de gebrekkige producten op kosten van de Verkoper aan Verkoper retourneren, tenzij Verkoper aangeeft daar geen prijs op te stellen. In dat geval gaat het gebrekkige product in eigendom over op Koper.
  5. Indien komt vast te staan dat de klacht/de reclame van de Koper ongegrond is, zal de Koper alle kosten die Verkoper in dit verband heeft gemaakt en alle overige schade die Verkoper hierdoor heeft geleden en nog zal lijden aan de Verkoper vergoeden.
  6. Indien de Koper voornoemde verplichtingen aangaande reclame niet in acht neemt en/of zijn recht van reclame verliest, is de Verkoper niet meer aansprakelijk voor gebreken.

 

Artikel 13 Garantie

  1. Verkoper staat ervoor in dat door Koper bestelde producten beantwoordt aan de koopovereenkomst en de redelijke kwaliteitseisen voor normaal gebruik.
  2. Op Outlet producten wordt geen garantie gegeven.
  3. Op de Ecoframe en Ecoframe PLUS kozijnen zijn de volgende garantiebepalingen van toepassing onder de voorwaarde dat de montage/installatie van de kozijnen volledig volgens de door Verkoper opgestelde en aan Koper ter hand gestelde montagevoorschriften zijn uitgevoerd:

    • Houten kozijnen, ramen en borstweringen: 5 jaar
    • Isolatieglas: 3 jaar - op lekkage, kleurverschil en fabricagefouten met uitzondering van Thermische breuken en breuken door externe krachten
    • Houten buitendeuren: 5 jaar
    • Hang- en sluitwerk: 2 jaar
    • Schilderwerk (indien geleverd in RAL kleur): 2 jaar met uitzondering op kleuren uit warmteklasse 3. Indien de kozijnen achteraf, tijdens de garantie periode, in een andere kleur worden gelakt, vervalt het recht op garantie.
  1. Op onze maatwerk kozijnen zijn de volgende garantiebepalingen van toepassing onder de voorwaarde dat de montage/installatie van de kozijnen volledig volgens de door Verkoper opgestelde en aan Koper ter hand gestelde montagevoorschriften zijn uitgevoerd:

    • Houten kozijnen, ramen en borstweringen: 5 jaar
    • Isolatieglas: 3 jaar - op lekkage, kleurverschil en fabricagefouten met uitzondering van Thermische breuken en breuken door externe krachten
    • Houten buitendeuren: 5 jaar
    • Hang- en sluitwerk: 2 jaar
    • Schilderwerk (indien geleverd in RAL kleur): 2 jaar met uitzondering op kleuren uit warmteklasse 3. Indien de kozijnen achteraf, tijdens de garantie periode, in een andere kleur worden gelakt, vervalt het recht op garantie.
  1. Omdat Verkoper de producten uit verschillende Europese landen importeert kunnen zich kleine model en/of kleur wijzigingen voordoen. Verkoper is niet aansprakelijk voor enige schade die hieruit voortvloeit.
  2. Koper is verplicht om zich bij het (laten) monteren/installeren van de gekochte producten te houden aan de montagevoorschriften van Verkoper, die zowel bij de offerte als bij de factuur door Verkoper ter hand zijn gesteld en die op verzoek van Koper kosteloos door Verkoper zullen worden nagezonden. Verkoper is niet aansprakelijk voor welke schade dan ook die voortvloeit uit het door Koper niet-naleven van deze montagevoorschriften.

 

Artikel 14 Herroepingsrecht voor consumenten

  1. Indien sprake is van een Overeenkomst die op afstand is gesloten en Koper een consument als bedoeld in artikel 5 lid 1, onderdeel a van Boek 7 BW is, kan Koper de koopovereenkomst binnen 14 dagen na de dag waarop hij het gekochte heeft ontvangen, of – indien de levering van het gekochte bestaat uit verschillende zendingen of onderdelen – binnen 14 dagen na de dag waarop de Kopers de laatste zending of het laatste onderdeel heeft ontvangen, schriftelijk ontbinden. Als bijlage 1 bij deze algemene voorwaarden wordt een modelformulier voor ontbinding toegevoegd. Het herroepingsrecht geldt niet indien de levering van het gekochte binnen deze termijn van 14 dagen zal plaatsvinden.
  2. In aanvulling op het voorgaande lid is Koper verplicht om zorgvuldig om te gaan met de geleverde zaken en verpakkingen. Koper dient het geleverde alleen uit te pakken en te gebruiken om te kunnen beoordelen of Koper het geleverde wil houden. Indien tijdens deze beoordeling dan wel inspectie van Koper beschadigingen worden toegebracht of slijtage ontstaat en Koper alsnog het herroepingsrecht inroept, is Verkoper gerechtigd om de waardevermindering van het product die als gevolg van deze beschadiging of slijtage is ontstaan, bij Koper in rekening te brengen.
  3. Koper dient het geleverde binnen veertien (14) dagen nadat kenbaar is gemaakt gebruik te willen maken van het herroepingsrecht, te retourneren.
  4. Het retourneren van het geleverde komt voor rekening en risico van Koper. Dit geldt zowel voor het voldoen van de retourkosten, als ook het risico op vermissing of beschadiging van het product tijdens de retourzending. Klant is zelf verantwoordelijk voor het bewijs dat het Product aan TAKK retour is gestuurd. De hoogte van de retourkosten wordt nader overeengekomen.
  5. Indien Koper gebruik maakt van het herroepingsrecht en het geleverde retourneert waarvoor al (deels) is betaald, zal Verkoper dit bedrag binnen veertien (14) dagen na ontvangst van de ontbindingsverklaring terugstorten, eventueel met aftrek van een waardevermindering.

 

Artikel 15 Faillissement e.d.

  1. De Verkoper heeft altijd het recht de koopovereenkomst zonder nadere ingebrekestelling door een schriftelijke verklaring aan de Koper te ontbinden en zonder schadeplichtig te zijn op het tijdstip waarop de Koper:
    • in staat van faillissement wordt verklaard of een aanvraag tot zijn faillissement is gedaan;
    • (voorlopige) surseance van betaling aanvraagt;
    • door beslaglegging wordt getroffen;
    • onder curatele of onder bewind wordt gesteld;
    • anderszins de beschikkingsbevoegdheid of handelingsbekwaamheid met betrekking tot diens vermogen of delen ervan verliest.

 

Artikel 16 Toepasselijk recht/bevoegde rechter:

  1. Op de tussen de Verkoper en koper gesloten koopovereenkomst is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Het Weens Koopverdrag is niet uitgesloten.
  2. Eventuele geschillen zullen worden voorgelegd aan de Rechtbank Zeeland-West-Brabant, locatie Middelburg, zij het dat de Verkoper zich altijd het recht voorbehoudt een geschil voor te leggen aan de bevoegde rechter in de plaats waar de Koper is gevestigd, indien de koper buiten Nederland is gevestigd. In geval van een consumentenkoop als bedoeld in artikel 7:5, lid 1 onder a BW heeft de Koper één maand nadat Verkoper zich schriftelijk op dit artikel 16, lid 2 BW heeft beroepen, om voor beslechting voor het geschil door de volgens de wet bevoegde rechter te kiezen.